جراحی برای درمان واریکوسل چگونه است و هزینه عمل واریکوسل چقدر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

واریکوسل یا واریس بیضه به انبساط و پیچ خوردگی سیاهرگ های متصل در بخش بالایی کیسه بیضه یا اسکروتوم گفته می شود. بیضه ‌ها خون غنی از اکسیژن را از دو شبکه مویرگی در هر دو طرف بیضه تامین می‌ کنند. دو شبکه اصلی سیاهرگی (شبکه پامپینی ‌فرم) در هر طرف، مسئول انتقال خون بدون اکسیژن به سوی قلب هستند. بسته شدن شبکه پامپینی ‌فرم، علت اصلی واریس بیضه است.

واریکوسل شایع ترین عاملی است که می تواند باعث کاهش تولید و همینطور کیفیت اسپرم شود که در نتیجه باعث نازایی می شود. اما تاثیر آن همیشگی و قطعی نیست. پس می توان این بیماری را به عنوان یکی از علت های نازایی نام برد.

درمان واریکوسل با جراحی

پس از اینکه پزشک شما در طی معاینه تشخیص واریکوسل را برای قطعی دانست، سونوگرافی کالر داپلر (سونوگرافی رنگی) از عروق بیضه و آزمایش اسپرم برای شما تجویز می ‌شود. در صورتی که تشخیص واریکوسل در سونوگرافی تایید شود و در آزمایش اسپرم اختلال مشاهده شود، شما کاندید جراحی می ‌شوید.

جراحی میکروسکوپی یا همان میکروسرجری بهترین درمان برای تصحیح وریدهای معیوب است. متخصص ارولوژی در این جراحی با استفاده از میکروسکوپ، وریدهای مشکل دار را از بقیه بافت ها جدا کرده و آنها را می بندد.

از آنجایی که زمان جراحی بسیار کوتاه است (حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در موارد یک ‌طرفه و ۴۵ دقیقه در موارد دو‌طرفه)، نیازی به بیهوشی عمیق ندارید و می ‌توانید جراحی را از طریق خواب عمیق (Deep Sedation) یا بی حسی موضعی (Local) انجام دهید. بیمار تا ۴ ساعت پس از اتمام جراحی تحت نظر بوده و پس از آن می ‌تواند مرخص شود.

هزینه عمل واریکوسل چقدر است؟

هزینه عمل واریکوسل بدون بیمه به شرح زیر است:

نوع جراحی

مبلغ به تومان

واریکوسل یک ‌طرفه          

حدود 13 میلیون

واریکوسل دو‌طرفه

حدود 20 میلیون

جراحی لیزری واریکوسل (میکروسکوپی)

همانند جراحی میکروسکوپی

سونوگرافی واریکوسل

بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار

 

مراقبت های بعد از جراحی واریکوسل

توصیه می شود که تا 2 هفته بعد از جراحی از انجام فعالیت های جنسی خودداری کنید. همچنین بهتر است حداقل 3 ماه پس از عمل، آزمایش اسپرم انجام دهید. بعد از جراحی میکروسرجری، بیماری پس از 2 الی 3 روز می تواند کارهای روزانه و فعالیت های خود را انجام بدهد. در صورتی که فعالیت همراه با فشار فیزیکی شدید یا بلند کردن اشیاء سنگین باشد، ممکن است به حدود یک تا دو هفته زمان نیاز باشد تا به وضعیت قبلی بازگردد.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: